« terug naar vorige pagina

Online afspraak maken

Vanwege de Corona crisis is het momenteel niet mogelijk om online afspraken te kunnen maken. We hopen zo spoedig mogelijk deze dienst weer te kunnen leveren.

U kunt 24 uur per dag online een afspraak maken. U kiest zelf met wie en wanneer. Als u de afspraak heeft gemaakt, staat deze direct in onze agenda. Wij behouden het recht uw afspraak te wijzigen en/of te annuleren bij een verkeerd gemaakte afspraak.

Online regelen op MijnGezondheid.net, ons patiëntenportaal

Als Patient van Medisch Centrum Mook kunt u gebruik maken van patiëntenportaal MijnGezondheid.net Een extra service van ons aan u. Voor alle informatie van MijnGezondheid.net kunt u op de site kijken. 

Inloggen

Het is belangrijk dat uw medische gegevens goed beveiligd zijn. Daarom gebruikt u uw DigiD met sms-functie om in te loggen. Heeft u nog geen DigiD of geen DigiD met sms-functie? Beide kunt u op www.DigiD.nl  aanvragen.

U dient zich wel aan te melden voor MijnGezondheid.net om gebruik te kunnen maken onze webservices, zoals e-consulten en herhaalrecepten in een beveiligde omgeving.
Ik wil me aanmelden voor MijnGezondheid.net  Let op: Postcode zonder spaties invoeren!

Wanneer u gebruik maakt van het patienten portaal MijnGezondheid.net ontvangt u mogelijk een bevestigingsmail en herinnering van deze afspraak. U kunt via MijnGezondheid.net uw e-mailvoorkeuren aanpassen en u gemaakte afspraak terug vinden.

Aanwezigheid huisartsen:

Dr. M. Reijnen, maandag, woensdag
Dr. Y. Fisscher, dinsdag, woensdagochtend, donderdagochtend, vrijdag
Dr. B. Braak, maandag, donderdagmiddag

Tarieven

Huisartsenzorg valt onder de basisverzekering van alle zorgverzekeraars. Het wordt niet alleen volledig vergoed, maar het gaat ook niet ten koste van uw eigen risico.

Indien echter gebruik wordt gemaakt van specialistische zorg, zoals laboratorium- of pathologisch onderzoek, dan ontvangt u hiervan een aparte rekening via uw zorgverzekeraar. Hier valt bijvoorbeeld een urinekweek en bloedonderzoek onder, maar ook het nakijken van een stukje huid.

Uw huisarts ontvangt per patiënt een vast bedrag per jaar (het zogenaamde abonnementstarief) en daarnaast een bedrag per verrichting (het verrichtingentarief). Het abonnementstarief is een vergoeding van uw zorgverzekeraar voor onze vaste lasten zoals huisvesting, personeel, ons computerinformatiesysteem, vervoer, kosten website enzovoorts.

Niet verschenen zonder bericht –  Niet verschenen op afspraak!

Het komt regelmatig voor dat patiënten een afspraak maken om vervolgens niet op het spreekuur te verschijnen. Hiermee gaat onnodig spreekuur tijd verloren. Deze verloren tijd gaat met name ten koste van andere patiënten, die ook graag een afspraak willen maken.
Als u de afspraak niet door kunt laten gaan vragen wij u (het liefst 24 uur) van tevoren de afspraak af te zeggen door te bellen naar 024 6963933. Een andere patiënt kan dan in uw plaats ingepland worden.

Wat gebeurt er wanneer u niet (tijdig) afzegt?

Bij niet opdagen zonder afzeggen krijgt u in uw medisch dossier een aantekening NVZB (Niet verschenen Zonder Bericht). Dit is voor alle medewerkers in de praktijk zichtbaar. Het No Show tarief bedraagt €15,00 bij een enkel consult en €30,00 bij een dubbel consult.
We sturen u een rekening per post. 
Gezien het feit, dat dit niet meer incidenteel gebeurt, maar te regelmatig, hebben wij ons genoodzaakt gezien, conform landelijke richtlijnen (LHV, Landelijke Huisartsenvereniging) deze regel in te voeren.

 

Medisch dossier opvragen:

Heel soms vraagt een instantie u om een kopie van uw medische dossier. Wees daar voorzichtig mee, het is privacy gevoelige informatie en u kunt niet verplicht worden gesteld dit soort gegevens zomaar te overhandigen. Indien van toepassing kan een medisch adviseur van zo’n instantie ons een brief sturen met een relevante, gerichte vraagstelling en met een Toestemmingsformulier door u ondertekend, bijgevoegd. Wij geven dan schriftelijk informatie en declareren dat bij de betreffende instantie. lees verder

Uitleg over doktersverklaring:

Als huisarts krijgen wij regelmatig het verzoek om een medische verklaring af te geven. Dit heeft vaak betrekking op ziekteverzuim tijdens school of werktijd, maar soms ook in verband met het annuleren van een reisverzekering of verzekeringsclaim.
Door het landelijke adviesorgaan van huisartsen (KNMG) is afgesproken een dergelijke verklaring sinds een paar jaar NIET meer af te geven. De meeste instanties (zoals bedrijfsartsen, advocaten en verzekeraars) zijn hiervan al op de hoogte. Wij merken dat onderwijsinstellingen hier nog vaak om vragen.
Alhoewel misschien goed bedoeld, is dit niet meer gebruikelijk zo te doen. In bovengenoemde of overige gevallen kunt u een brief bij ons opvragen.

Zijn er toch problemen, bespreek het dan met de huisarts of doktersassistente.